ساپورت تاسیسات چیست + آشنایی با انواع ساپورت تأسیسات
ساپورت تاسیسات چیست + آشنایی با انواع ساپورت تأسیسات
ژوئن 26, 2023
سوپر فیکس
سوپر فیکس
جولای 29, 2023

قیمت فروش فلکسیبل و انواع آن

قیمت فروش فلکسیبل و انواع آن

لوله فلکسیبل در اصل همان لوله خرطومی یا کانال فلکسی است که برای انتقال جریان هوا یا محافظی برای سیم ها و کابل استفاده می شود . در قدیم برای امور تهویه هوا از ورق های گالوانیزه استفاده میشده که در مقابل رطوبت آسیب پذیر بود وزن بالایی داشت و قابلیت انعطاف پذیری نداشت و در نصب زمان زیادی صرف میشد.اما امروزه از کانال های و یا لوله ای فلکسی استفاده میکنند که یک کانال فلزی با سطح مقطع گرد بوده و دارای اندازه بلند، وزن سبک و با انعطاف پذیری زیاد هستند که برای محافظت از سیم‌ها و کابل‌ها در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها را با نام لوله فلکسی و یا لوله خرطومی فلزی نیز می‌شناسند. نقش حفاظتی لوله‌های فلکسی یکی از کاربردهای اصلی‌ آن‌ها است و به همین جهت خرید لوله فلکسی باکیفیت بسیار مهم است. کابل‎‌ها نقش هادی و رگ‌های انتقال‌دهنده را در تاسیسات برق بر عهده دارند و حفظ سلامت و امنیت آن‌ها موجب تامین برق بدون خطر برای تجهیزات الکتریکی می‌شود. به همین جهت برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کابل‌ها وسیم‌ها، آن‌ها را به درون یک لوله فلکسیبل قرار می‌دهند.

انواع لوله فلکسیبل

  • لوله فلکسیبل هوا
  • لوله فلکسیبل پلاستیکی
  • لوله فلکسیبل فلزی
  • لوله فلکسیبل روکش دار PVC
  • کانال فلکسیبل با عایق حرارتی پشم شیش
لوله فلکسیبل هوا

لوله فلکسیبل هوا

لوله خرطومی فلکسیبل هوا از جنس فلز و روکش pvc بوده و معمولا در تهویه هوا موتور خانه و آشپز خانه و … مورد استفاده می شود.

لوله فلکسیبل پلاستیکی

لوله فلکسیبل پلاستیکی

لوله خرطومی فلکسیبل پلاستیکی از جنس تمام پلاستیک بوده و معمولا برای رد کردن سیم های برق و… در داخل سوله ها و ساختمان ها استفاده می شود. کاربرد این لوله خرطومی این است که سیم کشی در دیوار ها و سقف را راحت می نماید

لوله خرطومی فلکسیبل فلزی

لوله فلکسیبل فلزی

لوله خرطومی فلکسیبل فلزی از جنس تمام فلز بوده و معمولا در لوله کشی های برق در داخل سوله ها استفاده می شود.
کاربرد این لوله خرطومی فلزی در سیم کشی داخل سوله ها جاهایی که امکان زیر پا بودن خرطومی می باشد استفاده می شود.

لوله فلکسیبل روکش دار PVC

لوله فلکسیبل روکش دار PVC

لوله فلکسیبل روکش دار PVC از جنس فلز و روکش پلاستیک بوده و در سیم کشی محوطه استفاده می شود جهت محافظت در برابر نفوذ باران و دیگر عوامل محیطی که بیشتر در کابل کشی دوربین مداربسته استفاده میشود. لوله فلکسیبل فلزی بخاطر مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی یا جویدگی توسط موزیان در بسیاری از صنایع دوربین مداربسته و تابلو برق و سیم کشی ساختمان و صنایع دیگر کاربرد دارد و از همین جهت به این کانال ها لوله فلکسیبل صنعتی گفته میشود که در سایز های مختلف تولید میشود.

کانال فلکسیبل با عایق حرارتی پشم شیش

کانال فلکسیبل با عایق حرارتی پشم شیش

یک کانال بسیار انعطاف پذیر، سبک و با کیفیت و در عین حال در برابر ضربه نیز نسبتا مقاوم است. فضای داخلی صاف، مقاومت جریان هوای کمی دارد و مارپیچ سیم فولادی با کشش بالا می تواند در برابر حمل و نقل خشن مقاومت کند. این کانال فلکسیبل یعنی کانال فلکسیبل خرطومی با عایق حرارتی پشم شیشه و پلی استر STI می تواند مجرای قطر کامل خود را در خم ها حفظ می کند و برای سهولت حمل و نقل می توان آن ها را نیز فشرده کرد. معمولا در کاربردهای هوارسانی تجاری و مسکونی استفاده می شود. این نوع کانال فلکسیبل یعنی کانال فلکسیبل با عایق پشم شیشه و پلی استر STI برای انتقال هوا طراحی شده است و تراز آسانی بین آنها فراهم می کند.

ساختار لوله فلکسیبل

این نوع لوله‌‌های فلکسیبل‌ نوارهای فلزی به شکل مدور با سطح مقطع مربعی هستند که در انتهای کار با روکش PVC پوشانده می‌شوند. مواد اولیه‌ی تشکیل دهنده آن مانند بسیاری از وسایل موجود دیگر در صنعت برق، مثل ریل بست چنگالی گالوانیزه ، از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده است.
البته این ورق‌های گالوانیزه دارای یک روکش از جنس PVC هستند که خاصیت ضد آتش به آن اضافه می‌کند. ضمنا رنگ‌های مختلفی از آن نیز موجود است که با درخواست و سفارش شما عزیزان قابل پیاده‌سازی، اجرا و تولید می‌باشد.

مزیت لوله خرطومی فلزی نسبت به مدل PVC

همانطور که اشاره شد یکی از مهمترین مزایای لوله‌های خرطومی فلزی انعطاف بالای آن است. این ویژگی باعث می‌شود که بر خلاف انواع لوله‌های دیگر، نیازی به استفاده از زانویی‌های متعدد در قسمت‌های مختلف تاسیسات هنگام تغییر مسیر سیم کشی ساختمان نداشته باشید و این کار را به کمک انعطاف بالای لوله شلاقی فلزی انجام دهید.

لوله خرطومی تابلویی

لوله خرطومی تابلویی دارای انعطاف بالا بوده و مقاوم در دمای 80+تا 10- درجه سانتیگراد می باشد و دارای ضریب حفاظت محیطی IP55 می باشد مناسب برای استفاده در فضاهای داخلی که در مقابل اشعه آفتاب قرار ندارند می باشد همانند تابلو برق، یخچال، تجهیزات پزشکی، جاروبرقی، سیم کشی و … به این لوله‌های خرطومی، لوله خرطومی نرم تابلویی و لوله‌های خرطومی پلاستیکی صنعتی نیز می گویند.

لوله خرطومی شیاردار خودرویی نسوز

لوله خرطومی شیاردار یا همان لوله خرطومی چاکدار بیشتر در خودروسازی و در کنار و روی موتور ماشین ها استفاده می شود و مقاومت دمایی آن 150+ تا 30- درجه سانتیگراد می باشد و در برابر مواد شیمیایی از قبیل بنزین، روغن، اسید سولفوریک 2 درصد و روغن هیدرولیک مقاومت دارد. لوله خرطومی شیاردار خودرویی دارای یک چاک سرتاسری بر روی آن می باشد.

لوله فلکسیبل هوا

در دهه اخیر بنا به ساختارِ منحصر به فردِ انواع لوله فلکسیبل هوا، استفاده از لوله های انعطاف پذیرِ هوا در پروژه های عمرانی، صنعتی، تجاری و مسکونی رواجِ فراوانی یافته است.
لوله فلکسیبل هوا، بطور ویژه در صنایع مختلف از قبیلِ صنعت تهویه مطبوع، صنعت چوب، واحدهای تولیدیِ کارخانجات، معادن، مراکز پزشکی، آزمایشگاهی-بهداشتی، اتاق های تمیز و باشگاههای ورزشی، رستوران ها، فست فود ها، کافی شاپ ها، پاساژها، فضاهای فرودگاهی، گلخانه ها، انبارها، چاپخانه ها، کارخانجاتِ نساجی و … کاربرد دارد.
ساختارِ تشکیل دهنده بدنه انواع لوله فلکسیبل هوا برای مصارفِ مختلف، با توجه اِلِمان‌هایی از قبیل فشار، دما، سایندگی، خورندگی و میزان سختیِ شرایطِ محیطی متفاوت می باشد.
به همین دلیل لوله‌های انعطاف پذیرِ فلکسیبلِ هوا با ویژگیهای متنوع،حتی برای تخلیه هوای فن دستگاههای ماینر تولید و عَرضه می گردد.

لوله فلکسیبل هوای برزنتی

جنسِ لوله فلکسیبل هوای برزنتی از الیاف پلی استرِ روکش شده با “پی وی سی” و فنر فولادیِ مقاوم تشکیل یافته است. این مدل لوله‌ها در قطرهای ۵-۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵-۴۰-۴۵-۵۰-۵۵ و ۶۰ سانتیمتر تولید می گردد. گستره مقاومتِ دماییِ آنها بینِ ۱۰- تا ۶۰+ درجه سانتیگراد متغیر می باشد و شاخه های مدل برزنتی عموماً در طول‌های ۵ و ۶ متری بسته بندی می شوند.

جهت دریافت قیمت فلکسیبل با بخش فروش تماس حاصل فرمایید ( فروش به صورت عمده – خرده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس - بخش فروش