نوار درزگیر آلومینیومی
آگوست 17, 2024
نوار درزگیر برزنتی
آگوست 17, 2024

نوار درزگیر فومی الاستومری

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از عایق الاستومری برای عایق بندی تأسیسات از قبیل بدنه‌ ی کانال های هوا، لوله های موتورخانه و پکیج و موارد مشابه، نیاز به لوازم جانبی برای تکمیل مراحل اجرای عایق الاستومری، از ضروریات است. بنا به ساختار عایق الاستومری که به عنوان پوشش عایق، روی بدنه‌ی بیرونی تجهیزات تأسیساتی بکار می‌رود، استفاده از اجناس تکمیلی که با آن، تناسب داشته باشد ، می‌توان راندمان کار را ارتقا دهد.

در نقاطی که لبه های عایق الاستومری به هم می‌رسد، درز خفیفی روی ان نقطه اتصال به چشم می‌خورد که این نقاط هم زیبایی کار را کاهش می‌دهد و هم باعث افت انرژی و راندمان می‌شود. برای پوشش این نقاط اتصال نیاز به نوار درزگیر الاستومری است. با توجه به همسان بودن جنس نوار درزگیر الاستومری با خودِ ساختار عایق الاستومری، استفاده از این نوار درزگیر ، تناسب و زیبایی خاصی به ظاهر کار می‌دهد و راندمان عایق کاری را تا حد ممکن ارتقا می‌دهد. ازجمله خصوصیات مثبت نوار درزگیر الاستومری غیرقابل اشتعال بودن آن است.

نوار درزگیر الاستومری در برابر حرارت و برودت مقاومت خوبی دارد ، به طوری که در محدوده‌ی دمایی ۱۵۰+ تا ۲۰۰- درجه سانتیگراد به راحتی مقاومت دارد. پایداری و استحکام نوار درزگیر الاستومری باعث می‌گردد از هرگونه پارگی یا انفصال در نقاط اتصال جلوگیری شود. نوار درزگیر الاستومری در برابر رطوبت و بخارآب مقاومت خوبی از خود نشان داده و از هرگونه تعرق در بدنه‌ی لوله ها و کانالهای تأسیسات جلوگیری کرده و باعث افزایش عمرمفید تجهیزات تأسیساتی و استهلاکِ دیرترِ آنها می‌شود. ضریب هدایت گرماییِ نوار درزگیر الاستومری بسیار پایین بوده و بیشترین نقش عایق حرارتی را در بدنه و ساختار تأسیساتی ایفا می‌نماید. زمانی که از نوار درزگیر الاستومری استفاده می‌گردد،قسمت های اتصالی ، در ساختار کلی عایق بندیِ الاستومری از هرگونه خوردگی و پارگی مصون می ماند. نوار درزگیر الاستومری در طولهای متنوع به صورت رولی قابل تولید و عرضه است. عرض نوار درزگیر الاستومری در رولهای مختلف، متنوع است،اما به صورت نرمال در عرضهای ۳ و ۵ سانتی به بازار عرضه می‌شود. معمولا نوار درزگیر الاستومری به صورت پشت چسبدار است،اما برای استحکام بیشتر می‌توان نوار درزگیر الاستومری را به صورت نخدار یا مسلح نیز عرضه کرد.لازم به ذکر می‌باشد اگر سیستم عایق بندی در نمای سر باز اجرا شده باشد،نوار درزگیر الاستومری را می‌توان به صورت فویلدار آلومینیومی نیز تجهیز و استفاده کرد. از نوار درزگیر الاستومری علاوه بر صنعت تهویه مطبوع در صنایع دیگری مثل خوردو سازی به وفور استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس - بخش فروش