نوار درزگیر فومی الاستومری
آگوست 17, 2024
نوار درزگیر گسکت
آگوست 18, 2024

نوار درزگیر برزنتی

جهت پوشش منافذ نقاط اتصال اشیا و همچنین تکمیل عملیات درزبندی و گاه برای هوابندی و آب بندی از نوار درزگیر برزنتی استفاده می‌شود. از جمله موارد درزبندی با نوار درزگیر برزنتی، درزبندی نقاط اتصال عایق الاستومری در صنعت تأسیسات با زیرشاخه‌ی تهویه مطبوع (کانال هوا) و همچنین زیرشاخه‌ ی تأسیسات موتورخانه ( لوله های سرد و گرم ) است. لازم به ذکر می‌باشد دامنه کاربرد نوار درزگیر برزنتی به درزبندی نقاط اتصال عایق الاستومری محدود نمی‌باشد و شامل موارد مختلفی از قبیل آب بندی و هوابندی لوله های خرطومی، هوا، لوله خرطومی جاروبرقی، انواع شلنگهای صنعتی و سیستم لوله های فاضلاب می‌شود. نوار درزگیر برزنتی در درزبندی نقطه های اتصال عایق الاستومری (هم کانال هوا و هم لوله های تأسیسات)، در سیستم های حرارتی و برودتی به طور یکسان قابلیت کاربرد دارد و محدودیتی در استفاده از نوار درزگیر برزنتی در سرما و گرما نیست. میزان چسبندگی بسیار زیاد نوار درزگیر برزنتی، همچنین طول عمرمفید زیاد آن ها ، علت استقبال مجریان عایق های الاستومری و دیگر صنایع مشابه میباشد. مقاومت طولی بسیار خوب نوار درزگیر برزنتی از خصوصیات بارز نوار درزگیر برزنتی است. این بدان معنی است که در زمان چسباندن نوار درزگیر برزنتی هرچقدر هم برای چسباندن نوار درزگیر برزنتی از خاصیت کشندگی استفاده شود، علاوه بر اینکه از مقاومت نوار درزگیر برزنتی کم نمی‌گردد بلکه کیفیت و دوام چسبکاری نوار درزگیری برزنتی نیز افزایش پیدا می‌کند.

خاصیت ضد آب بودن نوار درزگیر برزنتی نیز از خواص ویژه‌ ی نوار درزگیر برزنتی است. به طوری که پس از استفاده از نوار درزگیر برزنتی به عنوان قطعه‌ ی درزگیر و پوشاننده‌ی درزهای نقطه‌ ی اتصال ، از نفوذ هرگونه رطوبت ، بخار و قطرات آب ، ممانعت به عمل می‌آید.

نوار درزگیر برزنتی ، در برابر بخارهای اسیدی و قلیایی بسیار مقاوم بوده و در برابر هرگونه استهلاک زود رس در محیط های آزمایشگاهی و تحقیقاتی، به طور محسوسی مقاومت می‌نماید. محیط های آغشته به روغن های گوناگون که باید از نوار درزگیر برزنتی استفاده شود ، تأثیری در میزان کیفیت نوار درزگیر برزنتی نداشته و در واقع نوار درزگیر برزنتی را به نوعی نوار ضد روغن نیز نامید. سطح نمای بیرونی نوار درزگیر برزنتی در برابر هرگونه اصطکاک و سایش نیز مقاوم بوده و این ویژگی نوار درزگیر برزنتی را ویژگی ضد سایش می‌نامند. نوار درزگیر برزنتی نسبت به تغییرات سرمایشی و گرمایشی به خوبی از خود مقاومت نشان می‌دهد، به طوریکه بازه‌ ی مقاومت دمایی نوار درزگیر برزنتی بین ۷۰+ تا ۵- درجه سانتیگراد است.

نوار درزگیر برزنتی از جمله متعلقات و ملزومات درزبندی درزهای اتصال عایق الاستومری است که با توجه به خواص ویژه‌ ی اعلام شده در موارد بالا ، می‌توان اذعان کرد نوار درزگیر برزنتی با پوشش مناسب بر روی منافذ و نقاط لب به لب عایق الاستومری ، از هرگونه استهلاک زود رس سیستم عایق بندی و خرابی های احتمالی ، جلوگیری شده و بر عمر مفید عایق بندی افزوده گشته و نیز محل مربوطه، آب بند و هوا بند شده و از هر گونه انتقال حرارت و برودت از بیرون به داخل کانال هوا یا لوله تأسیسات و بالعکس جلوگیری شود و از هرگونه افت راندمان یا پِرت انرژی ممانعت گردد. تناسب ساختار ظاهری نوار درزگیر برزنتی بر روی عایق الاستومری بر زیبایی نمای ساختار عایق بندی کاملاً تأثیر مفید داشته و در محل هایی که عایق الاستومری به صورت اکسپوز اجرا گردیده، این موضوع اهمیت خود را نشان می‌دهد. ضریب انتقال حرارتی و برودتی نوار درز گیر برزنتی بسیار پایین بوده و می‌تواند نقش مکملی در ساختار عایق الاستومری ایفا کند و از نقل و انتقال گرما و سرما ممانعت کند. ساختار مقاوم و مستحکم نوار درزگیر برزنتی باعث شده این محصول در برابر هرگونه پارگی و خوردگی مقاوم باشد. نوار درزگیر برزنتی به صورت رولی با عرضهای متنوع از جمله ۵ ، ۷ و ۱۰ سانتیمتر تولید و عرضه می‌شود.البته قابل ذکر می‌باشد محدودیتی در تولید و ارایه‌ی نوار درزگیر برزنتی نیست و به راحتی می‌توان این محصول را در عرضهایی مثل ۱۵ و دیگر عرضهای دلخواه تولید کرد. طول رول های نوار درزگیر برزنتی عموماً در طولهای ۲۵ و ۵۰ یارد است. قابل ذکر می‌باشد از نوار درزگیر برزنتی در صنایع مختلف دیگری از قبیل صنعت مخابرات، صنعت خودروسازی و مواردی مثل چادرهای مسافرتی، کیسه های خواب، شیشه اتومبیل،بادبانهای قایق های بادی و… کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس - بخش فروش