عایق الاستومری لوله ای
آگوست 17, 2024
نوار درزگیر فومی الاستومری
آگوست 17, 2024

نوار درزگیر آلومینیومی

برای درزبندی، هوا بندی و حتی آب بندی نقاط اتصال انواع عایق ها از جمله عایق الاستومری، عایق پشم شیشه و عایق پشم سنگ از نوار درزگیر آلومینیومی استفاده می‌شود. جنس نوار درزگیر آلومینیومی از فویل آلومینیوم مجهز به آستری که باعث قوام ساختار نوار درزگیر آلومینیومی می‌گردد، ساخته شده است. جنس مواد چسبِ نوار درزگیر آلومینیومی نیز، چسب پایه رزین است. نوار درزگیر آلومینیومی در رول های ۲۵ و ۵۰ یاردی تولید و عرضه می‌شود. عرض هر نوار درزگیر آلومینیومی به صورت استاندارد با مقادیر ۵ ،۷ و ۱۰ سانتی تولید می‌گردد. جنس نوار درزگیر آلومینیومی علی رغم استحکام کافی، طوری است که به راحتی با دست، قابل بریدن است. نوار درزگیر آلومینیومی، هم به صورت ساده و هم به صورت نخ دار(مسلح) قابلیت تولید و مصرف دارد.بدیهی می‌باشد استحکام و دوام نوار درزگیر آلومینیومی به مراتب بیشتر از نوار درزگیر آلومینیومی ساده است.

ایستایی و عمرمفید بالای نوار درزگیر آلومینیومی باعث شده است که درز اتصال مواردی مثل عایق الاستومری با چسبندگیِ بالا به هم متصل، درزگیری و حتی آببندی شود. این درزگیری باعث میشود تا این نقاط اتصال از گزند آسیب آب باران و برف و برودت و حرارتِ دما، مثل گرمای خورشید از هم گسیخته نگردد.

از نوار درزگیر آلومینیومی برای پوشش درزهای اتصالات فایبرگلاس، پشم شیشه و پشم سنگ نیز مورد کاربرد قرار می‌گیرد. مورد مصرفِ مهم دیگرِ نوار درزگیر آلومینیومی در پوشش نقاط اتصالِ گوشه‌ی کانال های پیش عایق پلی اورتان است. برای ایجاد و تثبیت پیکره‌ی چهارگوشِ کانال پلی اورتان به صورت مستحکم، از نوار درزگیر آلومینیومی در گوشه های کانال پلی اورتان در نمای بیرونی استفاده می‌شود. مقاومت در برابر گرما باعث شده از نوار درزگیر آلومینیومی به راحتی در مراحل نصب آبگرمکن های بزرگ بگردد. رطوبت، حرارت و برودت لوله های سرمایش و گرمایشِ در موتورخانه مانع از استفاده و نوار درزگیر آلومینیومی نمی‌گردد. ضخامت نوار درزگیر آلومینیومی ،از ۳۰ میکرون تا ۲۰۰ میکرون متغیر می‌باش. دامنه‌ی استفاده و کاربرد نوار درزگیر آلومینیومی صرفا به انواع عایق، محدود نمی‌گردد. بلکه در صنایعی مثل صنعت مخابرات، صنعت برق، صنعت خودروسازی، صنعت ساختمان سازی و…،نیز کاربرد فراوانی را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس - بخش فروش