لیست قیمت نیوپایپ 98

بارزترین ویژگی لوله های نیوپایپ

ساختار پنج لایه آن است. این لوله با استفاده از آخرین فنآوری و تلفیق فلز و پلیمر با بهره گیری از مزایای لوله های فلزی و استفاده از کاربردهای آنها خط بطلانی بر کاربردهای ضعیف و اشکالات آنها کشیده است.

این دستاورد با استفاده از پلیمر منحصر به فرد PEX كه در علم شیمی به طلای پلیمر معروف می باشد، در لایه های خارجی و داخلی خواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی، رسوب، پوسیدگی، جلوگیری از افت فشار و … را محقق نموده و آلومینیوم با جوش طولی اولتراسونیک علاوه بر ایجاد مقاومت عالی در برابر فشار خواصی مانند عدم نفوذ پذیری اكسیژن و كاهش انبساط طولی به برتری این محصول نسبت به سایر لوله ها افزوده است.
در نهایت تكنولوژی برتر و تلفیق هوشمندانه آلومینیوم آلیاژی و پلیمر PEX ، لوله های با توان تحمل مداوم دمای 95c در مدت 114 سال در فشار 10bar را برای همگان به ارمغان آورده است.
در چند سال اخیر استفاده از سیستم گرمایش از کف با همان لوله های 5 لایه در بسیاری از کشورهای دنیا اعم از آمریکایی و اروپایی بسیار متداول شده است و این به خاطر کاربرد و بهینه بودن این لوله ها میباشد.

استفاده از روش گرمایش

از کف جهت گرمایش محل زندگی از سالیان دور به صورتهای مختلفی انجام می گرفته است . بطوریکه رومی ها در حدود 60 سال پس از میلاد ، زیر کف را کانال کشی کرده و با سوزاندن چوب و استفاده از هوای گرم در کانال های تعبیه شده ، اقدام به گرم کردن کف منازل خود نموده اند.
لوله پنج لایه نیوپایپ PEX-AL-PEX تنها لوله ای می باشد كه جهت مصارف آب گرم تا دمای 95c مورد تایید مقررات ملی ساختمان قرار گرفته است. این لوله كه طبق استاندارد ASTM F – 1281 تولید می گردد جهت مصارف ذیل كاربرد دارد:

مصارف آبرسانی و آشامیدنی:

لوله نیوپایپ جهت استفاده در انتقال آب آشامیدنی برای مصارف آب سرد و گرم كاملا“ مطمئن بوده و طبق تاییدیه اخذ شده از موسسه NSF – WRC انگلستان تطابق كامل با استاندارد بهداشتی BS6920 دارد.
كاربرد در صنایع پزشكی و بهداشتی: از این لوله در صنایع پزشكی نظیر تولید گازهای طبی و سیستمهای دیالیز و… استفاده می شود همچنین این لوله در صنایع غذایی، دارویی و اغلب مواد شیمیایی كه در آن از دمای كمتر از 100c استفاده می گردد، كاربرد دارد.

كاربرد صنعتی:

در كارخانه های تولید مواد شیمیایی كه لوله های فلزی كارایی لازم را ندارند از این نوع لوله استفاده می گردد و سایر كاربردهای آن در صنایعی نظیر كشتی سازی و ماشین سازی و… می باشد.
كاربرد در سیستمهای حرارتی و برودتی: به علت توانایی مطلوب این لوله در مقابل فشار و ترك خوردگی از آن در فن كویل، سردخانه، سیستمهای مولد سرما و… استفاده می گردد. همچنین از این لوله به علت توانایی كاركرد بلندمدت در دمای 95c در رادیاتورها و با توجه به ضریب انتقال حرارت مناسب در سیستم گرمایش از كف استفاده می گردد.

سیستم گرمایش از كف:

در سیستم گرمایش از كف، آب گرم در داخل لوله های پنج لایه كه در زیر كف پوش ساختمان قرار گرفته است. جریان می یابد و انرژی تابشی را به سمت بالا منتشر می كند. این روش مطلوبترین نوع توزیع حرارت را به همراه دارد. این روش به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی، توزیع یكسان گرما و دوری از مشكلات ناشی از وجود رادیاتورها، همچون سیاهی دیوارها، گرفتگی و پوسیدگی لوله ها و تعمیر و نگهداری در كشورهای اروپایی فراگیر شده است.
از این سیستم علاوه بر گرمایش ساختمان، برای ذوب برف و یخ در باند فرودگاه ها، لنگرگاههای بارگیری، مجموعه های ورزشی (نظیر زمین فوتبال) ورودی ساختمانهای بزرگ و بیمارستانها و… استفاده می شود.
اتصالات نیوپایپ از آلیاژ برنج با آبكاری نیكل ساخته می شود تا از خوردگی، سایش، فرسایش و رسوب گیری آن جلوگیری شود. فن آوری نوین در طراحی، تولید و كنترل كیفیت دقیق، به همراه اورینگهای ویژه ، دوام و آب بندی كامل را در شرایط سخت كاری و زمان طولانی تضمین می نماید.

مزایای استفاده از لوله های 5 لایه نیوپایپ

صرفه جویی در سوخت
پاک بودن هوا و خشک نشدن آن
ثابت ماندن حرارت
مقاوت در مقابل زلزله و نشستهای ساختمانی
قابلیت انعطاف پذیری
زیبایی در لوله کشی رو کار
تحمل فشار و دمای بالا
مقاومت در مقابل نفوذ اکسیژن
نصب ساده و راحت
عدم منتقل شدن صدا
مقاومت در مقابل ضربه قوچ
مقاومت در مقابل اشعه ماورای بنفش ، نور خورشید واشعه مادون قرمز