چرا عایق الاستومری
چرا عایق الاستومری
مارس 12, 2019
نسل جدید ساپورتهای تاسیساتی و معماری
نسل جدید ساپورتهای تاسیساتی و معماری
مارس 18, 2019

مقایسه عایق حرارتی لوله‌ای و عایق پشم شیشه

مقایسه عایق حرارتی لوله‌ای و عایق پشم شیشه

مقایسه عایق حرارتی لوله‌ای و عایق پشم شیشه

عایق حرارتی لوله‌ای ساده بدلیل ساختار سلول بسته، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب ، آلودگی و گرد وخاک دارد اما عایق پشم شیشه بدلیل ساختار فیبری و متخلخل خود، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب ،مقاومت پایینی داشته و با نفوذ رطوبت و بخار آب به درون عایق، از مقاومت حرارتی آن کاسته می‌شود. به دلیل عدم مقاومت پشم شیشه در مقابل رطوبت و بخار، در صورت نصب در فضای باز، استفاده از پوشش های ضدرطوبت و فویل‌های آلومینیومی امری اجباری تلقی می‌گردد .همچنین عایق حرارتی لوله‌ای ساده، از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض ، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد وغبار بوده، در صورتیکه تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد.

در بسیاری از گزارش‌ها، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان ریه عنوان شده است. توصیه اکید می‌شود که کارگران و عایق کاران، هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.

عایق حرارتی لوله‌ای ساده مقاوم در برابر خوردگی بوده اما پشم شیشه به شدت دچار خوردگی می‌شود.همچنین نصب عایق حرارتی لوله‌ای ساده بسیار آسان بوده و برای محیط هایی که فضای کاری زیادی ندارند مناسب می‌باشد.اما نصب عایق‌های پشم شیشه در چند مرحله صورت می‌گیرد.

علاوه برآن، ضریب انتقال حرارت عایق‌های الاستومریک بسیار پایین بوده در حالیکه ضریب انتقال حرارت پشم شیشه با افزایش دما افزایش یافته و از مقاومت حرارتی آن کاسته می‌شود.عمر مفید بالای عایق حرارتی لوله‌ای ساده از دیگر مزایای این عایق نسبت به عایق پشم شیشه به شمار می‌رود. قیمت عایق حرارتی در مقایسه با عایق پشم شیشه تا حدودی بالاست اما مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد این عایق قیمت بالای آن را توجیه می‌کند.

مزایا

عایق حرارتی لوله‌ای ساده سبک و انعطاف پذیر بوده و ضریب انتقال حرارت پایینی دارند.استفاده از این عایق‌ها موجب صرفه جویی درهزینه‌های انرژی شده وعملیات نصب آن براحتی صورت می‌گیرد.

عایق حرارتی لوله‌ای ساده مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و بخار، خوردگی، رشد قارچ و کپک ، آتش، روغن و مواد شیمیایی داشته و بدون HCFC, HFC, CFC و گرد و غبار و الیاف می‌باشد.ضمنا هیچ گونه حساسیت پوستی و تنفسی برای کاربر یا نصاب ایجاد نمی‌کند.نگهداری و نظافت آسان از دیگر مزایای این دسته از عایق های حرارتی به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس - بخش فروش