عایق الاستومری
عایق های سرد و گرم
می 26, 2019
سیستم اتصال کانال هوا
می 31, 2019

سیستم پوش فیت

سیستم پوشفیت

سیستم پوش فیت

1- ماده اولیه ی مورد استفاده در ساخت اجزای متشکله ی سیستم پوش فیت گرید خاصی از پلی پروپیلن کوپلیمر می باشد (PP-C) که در مقایسه با پی وی سی دارای ویژگی های شیمیایی ، فیزیکی و حرارتی به مراتب بهتری است

2-در پی وی سی برای اتصال لوله و اتصالات به یکدیگر از چسب استفاده می شود.کار مستمر و همیشگی با چسب برای سلامتی مضر بوده و علاوه بر آن برای آب بندی مدت زمان زیادی پایدار نخواهد بود و با اولین انقباض و انبساط، چسب از هم گسیخته شده و مقطع دیگر هرگز آب بند نخواد بود. در حالی که سیستم پوش فیت بدلیل وجود سوکت و حلقه های آب بندی مخصوصی که ساخت کشور آلمان بوده و در برابر ترکیبات شیمیایی مختلف بسیار پایدار می باشد به یکدیگر وصل شده و به طور کامل آب بند می شوند و انقباض و انبساط،لرزش ها، تکان های متعارف و یا نشست ساختمان هرگز آب بندی سیستم را مختل نخواهد کرد.

3- در سیستم پوش فیت برای حصول اطمینان در پایان عملیات اجرائی مطابق با استاندارد DIN 1451 شرایط تست به مدت15 دقیقه با فشار کاری 5/0 اتمسفر می باشد در حالی که در پی وی سی بدلیل عدم امکان آب بند نمودن مقاطع هرگز امکان تست آب بند وجود ندارد.

4-پی وی سی در هنگام حمل و نقل و یا در اثر کوچکترین برخورد ابراز کار در محیط کارگاه و یا هنگام اعمال تغیرات دچار شکستگی شده و قطعه شکسته شده باید تعویض شود، حال آنکه در سیستم پوش فیت می توان در هر مرحله ای از کار بسته به شرایط تغییرات مورد نظر را بدون ایجاد هیچگونه خسارتی اعمال نمود.

5- در پی وی سی بدلیل نبود تنوع در اتصالات و زوایا اجرا فاقد آزادی عمل و دارای محدودیت انتخاب الگو می باشد در حالی که در سیستم پوش فیت که منطبق با استاندارد DIN 1451 ساخته می شود و تنوع بسیار زیاد ابعاد از نظر قطر لوله و اتصالات (40 تا 160 میلی متر) و زوایا در اتصالات (15.30.45.67.87 درجه) هم چنین در اختیار بودن لوله ها با یک یا دو سر سوکت درطول های مختلف (300 تا 3000 میلی متر) امور مربوط به طراحی و اجرا با سرعت و سهولت باور نکردنی میسر بوده و طبعاً صرفه جویی بسیار زیادی در وقت و هزینه صورت می گیرد.

6- ایمنی در شرایط آتش سوزی به دلیل استفاده از مواد اولیه دارای ویژگی Flame retardant منطبق با استاندارد DIN 4102-B1 در سیستم پوش فیت وجود دارد. در حالی که اگر سیستم پی وی سی دچار حریق شود ترکیبات کلر دار آزاد می کند که بسیار سمی است و در دسته گاز های خفه کننده قرار می گیرد که این ضعف در پروژه هایی که کاربری عمومی تری دارند نظیر هتل ها، ساختمان های اداری – تجاری، خوابگاه ها، بیمارستان ها و… نمود بیشتری پیدا می کند. در CPVC و UPVC که با عنوان پی وی سی فشار قوی متداول شده اند حتی این معضل بیشتر می شود.

7- در پی وی سی جهت بوجود آوردن سرهای نر و مادگی، داغ کردن و یا اعمال حرارت مستقیم به لوله و اتصالات اجتناب ناپذیر است که خود باعث سوختن تشکیل دهنده و پائین آمدن عمر و پایداری مولکولی می گردد. ضمن این که در هنگام سوزاندن و با اعمال حرارت، این محصول ترکیبات گاز کلر از خود منتشر می کند و در هوا پراکنده می شود (از جمله گازهای شیمیای،خفه کننده و مرگ آور) حال آن که به دلیل وجود سوکت در تمامی اجزای سیستم و حلقه های آب بندی مورد استفاده در سیستم پوش فیت که ساخت کشور آلمان و تولید شده در شرایط تعریف شده استاندارد DIN 4060 می باشند و طبق این استاندارد این حلقه های آب بندی به راحتی قدرت تحمل PH های 2 تا 12 را دارا می باشد این معضل به طور کل بر طرف گردیده است؛ به این ترتیب طول عمر سیستم تقریبا نا محدود می باشد.

8- در یک سیستم اصولی شبکه جمع اوری فاضلاب و آب باران برای حفظ شیب سیستم و نیز نگه داری خروجی هرز آب ها در مکان اصلی خود نیاز به بست کاری به صورت استاندارد اجتناب ناپذیر می باشد که جهت حصول این امر در سیستم پوش فیت مطابق با استاندارد های جهانی بست هایی تولید و نصب می گردند که این شرایط استاندارد را فراهم می آورد. اما در پی وی سی به دلیل تخریب و آتش سوزی امکان جوش کاری هرگز وجود ندارد. لذا با استفاده از سیم مفتولی اقدام به نگه داری سیستم می کند که خود در طول زمان باعث به وجود آمدن شیب معکوس، رسوب و انسداد مجاری می گردد و خسارت جبران ناپذیری را در هنگام بهره برداری بوجود می اورد.

9- پی وی سی حتی در نوع فشار قوی و یا اورینگی خود بعد از گذشت چند سال خشک و شکننده می شود و ترک های طولی در سیستم به وجود می اورد که مصرف کننده متحمل خسارت جبران ناپذیری می گردد. حال آن که در سیستم پوش فیت این معضل هرگز وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس - بخش فروش